Головна » Файли » Секція №3. Економіка підприємства » Економіка підприємства |
[ Викачати з сервера (130.5 Kb) ] | 28.11.2013, 13:30 |
ПРОГНОЗУВАННЯ ОБСЯГІВ ПРОДАЖУ ЯК ФАКТОР ЗРОСТАННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ
РОБОТИ ТОРГОВОГО ПІДПРИЄМСТВА Бекетаева
Д.Ж., студентка спеціальності «Фінанси та кредит», наук.
керівник Слєпньова Л.Д., к.е.н., доцент кафедри фінансів та банківської справи, Донецький
Національний Технічний університет м.
Донецьк, Україна Ефективна діяльність підприємств в умовах ринкової економіки в значній мірі залежить від того, наскільки
достовірно вони передбачають далеку і ближню перспективу свого розвитку, тобто від планування і прогнозування. Це в
повному обсязі стосується і підприємств торгівлі, досягнення ефективності котрими
має на меті не тільки отримання
прибутку, який є обов’язковим результатом діяльності, але й збільшення обсягів
купівлі-продажу, прискорення обігу товарів, освоєння і закріплення на
конкретних ринках, формування іміджу фірми та ін. Необхідність
прогнозування товарообігу неодноразово
досліджували українські та російські науковці та вчені. Сутність і потребу у
прогнозуванні основних показників торговельного підприємства розглянули С. Глівенко, О. Соколов, О. Теліженко, Б.
Грабовецький. Л. Басовський запропонував
значну низку методів для прознозування товарообігу в умовах ринкової економіки. Ціль даної роботи – прогнозування обсягів продажу підприємства, котре займається
торгівлею побутовий технікою і електронікою, с застосуванням адаптивних методів. Активне зростання таких підприємств особливо помітний в даний час. Прогнозування товарообігу на підприємстві
охоплює основні обсягові показники діяльності і проводиться на основі прогнозу
попиту, який розраховують з врахуванням масштабів підприємства [1]. У роботі [2] виявлено істотний
вплив на величину попиту фактора сезонності, що
підтверджується і нашими дослідженнями, виконаними на базі торгівельного підприємства
«Фокстрот. Техніка для дому», яке займається продажем побутової техніки (см.
рис.1). Рис. 1. Квартальні обсяги
продажів підприємства «Фокстрот. Техніка для дому» за період 2008-2012
р.р.,
тис. грн. (див. файл) Аналіз квартальних
даних, представлених на рис.1, вказує на наявність сезонності: так, дані за перші
квартали по всіх роках перевищують середнє квартальне значення. В даний час одним з найбільш перспективних напрямків
дослідження і прогнозування одновимірних часових рядів є адаптивні методи, які
дозволяють врахувати різну інформаційну цінність рівнів часового ряду, ступінь
"старіння" даних. Найважливішим перевагою адаптивних методів є
побудова моделей, які є само корегуючими та здатними враховувати результат
прогнозу, зробленого на попередньому кроці. Враховуючи сезонний характер зміни попиту на побутову техніку і електроніку, для
прогнозування товарообігу торгівельного підприємства
«Фокстрот. Техніка для дому» використовуємо модель
Уінтерса з лінійним характером тенденції і
мультиплікативний сезонним ефектом,
котра є об'єднанням двопараметричної
моделі лінійного росту Хольта і сезонної
моделі Уінтерса, тому
її найчастіше називають моделлю
Хольта-Уінтерса. Ця
модель визначається чотирма наступними
рівняннями. (ПОВНИЙ ТЕКСТ РОБОТИ ДИВ. ФАЙЛ) | |
Переглядів: 458 | Завантажень: 20 | |
Всього коментарів: 0 | |